این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
نظر به اینکه درس املاء و به عبارت دیگر خواندن و نوشتن پایه ی کسب علم می باشد ودانش آموزی که در درس املاء ضعیف است عملاً درسایردروس نیزحتی با وجود استعدادبالا قابلیت پیشرفت نخواهد داشت ، زیرا دانش آموزی که نتواند به سوالات سایردروس به درستی پاسخ دهدویا حتی سوالات راتشخیص دهد ،در همه دروس دچار ضعف خواهد شد . به همین دلیل تصمیم گرفتم برای انجام پژوهش خود وضعیت یکی ازدانش آموزان خودم به نام (الف)که دچار مشکلی بود را مورد بررسی قرار دهم .
شاید بسیاری از افراد وقتی واژه دیکته را می شنوندیک معلم به ذهنشان می آیدکه کتاب فارسی را در دست دارد وکلمات رابلند بلند برای دانش آموزانش می خواند ودانش آموزان نیز آن را دردفتر خود می نویسند، در پایان املا معلم برای دانش آموزان لغت سخت می گوید وخودش آنها را تصحیح می کند. بایدگفت این روش مربوط به سال ها پیش است وبنده بعید می دانم که دیگرهیچ آموزگاری ازاین روش قدیمی وخشک وخسته کننده استفاده کند. هدف از املا این است که دریابیم دانش آموزتا چه حد به اهداف تعریف شده دست یافته وبرای رفع مشکل او،نه ابزاری برای مچ گیری و تنبیه.دراین قسمت روش هایی جمع آوری شده که می توان از آنها برای املا گفتن به دانش آموزان استفاده کرد.می توان اظهار داشت روش ها، روش های جالبی هستند و یک نواختی زنگ املا را از بین می برند. باید این نکته را عرض کنم که مطالب داخل پرانتز نظر شخصی اینجانب می باشد و به منبع مطلب که وبلاگ "آموزش-تحصیل"هست ارتباطی ندارد.نکته دیگراین است که هیچ یک ازروش های زیرنباید به عنوان روش غالب برای املا گفتن استفاده شود.معلم باید تلاش کنداز انواع مختلف روش ها استفاده کند تا روش ها ارزش آموزشی خود را از دست ندهند و این امر برای دانش آموزان یکنواخت نشود.