چکیده در سال تحصیلی اخیر که بطور تمام وقت در آموزشگاه اطهر فاضل آباد مشغول خدمت شدم، شاهد مسألهٔ بی انضباطی بچهها و مشکلات مدرسه که باعث آزار برخی همکاران میشد، بودم. تقریباً هفته ای سه بار و هر هفته یکی از همکاران مینالید در حالی که از شدت عصبانیت گر گرفته بود از کلاسش وارد دفتر میشد و معمولاً هم از دانش آموزان کلاس سوم انسانی مینالیدند و آنها را دانش آموزانی نفهم و بی انضباط میخوانند که به همه چیز...
چکیده در سال تحصیلی اخیر که بطور تمام وقت در آموزشگاه اطهر فاضل آباد مشغول خدمت شدم، شاهد مسألهٔ بی انضباطی بچهها و مشکلات مدرسه که باعث آزار برخی همکاران میشد، بودم. تقریباً هفته ای سه بار و هر هفته یکی از همکاران مینالید در حالی که از شدت عصبانیت گر گرفته بود از کلاسش وارد دفتر میشد و معمولاً هم از دانش آموزان کلاس سوم انسانی مینالیدند و آنها را دانش آموزانی نفهم و بی انضباط میخوانند که به...
چکیده گزارش: علوم تجربی یکی از دانشها و معرفتهای بشری است که بخش اعظم یافتههای آن از راه مشاهده و انجام آزمایش به دست میآید و ملاک یا معیار درستی آنها، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است. هدف از آموزش علوم تجربی، آموزش پدیدههایی است که در زندگی روزانه مشاهده میشوند. آموزش علوم تجربی دانشآموزان را ترغیب میکند تا توانایی سؤال کردن و یافتن پاسخ در مورد دنیای طبیعی و فیزیکی را کسب نمایند و آنان را با با نحوهٔ...
چکیده گزارش: علوم تجربی یکی از دانشها و معرفتهای بشری است که بخش اعظم یافتههای آن از راه مشاهده و انجام آزمایش به دست میآید و ملاک یا معیار درستی آنها، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است. هدف از آموزش علوم تجربی، آموزش پدیدههایی است که در زندگی روزانه مشاهده میشوند. آموزش علوم تجربی دانشآموزان را ترغیب میکند تا توانایی سؤال کردن و یافتن پاسخ در مورد دنیای طبیعی و فیزیکی را کسب نمایند و آنان را با با نحوهٔ...
چکیده گزارش: علوم تجربی یکی از دانشها و معرفتهای بشری است که بخش اعظم یافتههای آن از راه مشاهده و انجام آزمایش به دست میآید و ملاک یا معیار درستی آنها، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است. هدف از آموزش علوم تجربی، آموزش پدیدههایی است که در زندگی روزانه مشاهده میشوند. آموزش علوم تجربی دانشآموزان را ترغیب میکند تا توانایی سؤال کردن و یافتن پاسخ در مورد دنیای طبیعی و فیزیکی را کسب نمایند و آنان را با با نحوهٔ...
چکیده انسان از سرآغاز زندگی، یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراوانی رو به رو میشود و تا زمانی که چشم از جهان فرو میبندد، در جست و جوی یافتن پاسخ آنهاست. پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است. یکی از زیر بناترین فعالیتها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه، پرداختن به فعالیتهای پژوهشی، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است (رشد معلم، آذر 82) در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و...
چکیده انسان از سرآغاز زندگی، یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراوانی رو به رو میشود و تا زمانی که چشم از جهان فرو میبندد، در جست و جوی یافتن پاسخ آنهاست. پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است. یکی از زیر بناترین فعالیتها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه، پرداختن به فعالیتهای پژوهشی، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است (رشد معلم، آذر 82) در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافتههای...
چکیده در این مقاله سعی شده است که علل تداوم تدریس به صورت سنتی و معلم محوری بررسی گردیده و همچنین روشهای نوینی جهت جایگزینی آنها ارائه گردد . در این مقاله مواردی نظیر : الف) تأثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی. در بررسی ساختار نظام آموزشی هر کشور دو نظام کاملاً متمایز وجود دارد: " نظام متکی بر اصالت مواد درسی "نظام متکی بر رشد همه جانبه فرد. با بررسی ویژگیهای این دو نظام معلوم می شود که نظام آموزشی کشور، نظام متکی بر اصالت...