چکیده یکی از مشکلات شایع در مدارس ابتدایی بدخطی دانش آموزان است. هدف از این مطالعه بررسی عوامل مؤثر در بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی و یافتن علت بدخطی کودک سوم ابتدائی خود و برطرف نمودن آن میباشد. این تحقیق به روش شش پرسشی صورت گرفته است. بدین صورت که پس از بررسی مبانی نظری و پیشینه موضوع و عوامل مؤثر در بدخطی مشاهداتی از خط کودک به عمل آمد. بدلیل اینکه میزان بدخطی دست نوشتههای او متفاوت بود مشاهدات در سه حالت...
مقدمه تمرکز یک حالت پیچیده ذهنی است. نکته جالب توجه و طنز آمیزی که در مورد تمرکز میتوان ذکر کرد این است که هرچه بیشتر درباره تمرکز، فکر میکنید یا درباره آن نگران میشوید، کمتر میتوانید بر تکلیف فعلی خود متمرکز شوید.همین نکته توضیح میدهد چرا راهبردهایی که به منظور افزایش تمرکز تدوین یافتهاند غالبا به طور غیرمستقیم و با متمرکز شدن روی حذف عوامل مخل به مساله تمرکز میپردازند هر چند برای اصلاح تمرکز،...
مقدمه تمرکز یک حالت پیچیده ذهنی است. نکته جالب توجه و طنز آمیزی که در مورد تمرکز میتوان ذکر کرد این است که هرچه بیشتر درباره تمرکز، فکر میکنید یا درباره آن نگران میشوید، کمتر میتوانید بر تکلیف فعلی خود متمرکز شوید.همین نکته توضیح میدهد چرا راهبردهایی که به منظور افزایش تمرکز تدوین یافتهاند غالبا به طور غیرمستقیم و با متمرکز شدن روی حذف عوامل مخل به مساله تمرکز میپردازند هر چند برای اصلاح تمرکز، راه...
چکیده گزارش: هدف از این مقاله شناسائی راههای بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی مدیران در سطح مدارس انجام میگیرد یا به عبارت دیگر میخواهیم بدانیم که مدیریت باید واجد چه شرایطی باشد تا در فرآیند آموزشی از بالاترین کارآئی و اثربخشی لازم برخوردار باشد. در این مقاله راهکارهای بهبود و توانمندی مدیریت آموزشی بررسی و پیشنهاد میشود. مقدمه گزارش: دیدگاههای مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده...
چکیده گزارش: هدف از این مقاله شناسائی راههای بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی مدیران در سطح مدارس انجام میگیرد یا به عبارت دیگر میخواهیم بدانیم که مدیریت باید واجد چه شرایطی باشد تا در فرآیند آموزشی از بالاترین کارآئی و اثربخشی لازم برخوردار باشد. در این مقاله راهکارهای بهبود و توانمندی مدیریت آموزشی بررسی و پیشنهاد میشود. مقدمه گزارش: دیدگاههای مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده...
چکیده گزارش: هدف از این مقاله شناسائی راههای بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی مدیران در سطح مدارس انجام میگیرد یا به عبارت دیگر میخواهیم بدانیم که مدیریت باید واجد چه شرایطی باشد تا در فرآیند آموزشی از بالاترین کارآئی و اثربخشی لازم برخوردار باشد. در این مقاله راهکارهای بهبود و توانمندی مدیریت آموزشی بررسی و پیشنهاد میشود. مقدمه گزارش: دیدگاههای مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده...
چکیده باتوجه به مشکلات بسیار زیاد در مدارس روستا که ناشی از عدم امکانات و سازماندهی مناسب نیروها وبسیاری دلایل دیگر میباشد واز آنجا که فقر فرهنگی واقتصادی در روستا بسیار زیاد است بر آن شدم تا مشکل دانش آموزم (پروانه) را که همانند فرزندم او را دوست داشتم حل نمایم ونتوانستم نگاه معصومانهاش که درخواست کمک از من بود را نادیده بگیرم واز کنار مشکل او بگذرم . همچنین با توجه به اهمیت وجایگاه درسس تاریخ در فرآیند...
مقدمه معنی لغوی و اصطلاحی دین: واژه دین در لغت در اصل به معنی جزا و پاداش و شریعت و قانون است و به معنی اطاعت و پیروی از فرمان (خداوند) نیز آمده است. و دین در اصطلاح مذهبی عبارت است از مجموعه قواعد و قوانین و آدابی که انسان در سایه آنها به خداوند نزدیک می شود و به سعادت هر دو جهان برسد و از نظر اخلاقی و تربیتی در مسیر صحیح گام بردارد. شایان ذکر می باشد که واژه دین در قرآن کریم 101 بار بکار گرفته شده است. اولین آیه ای که لفظ دین در آن...
مقدمه معنی لغوی و اصطلاحی دین: واژه دین در لغت در اصل به معنی جزا و پاداش و شریعت و قانون است و به معنی اطاعت و پیروی از فرمان (خداوند) نیز آمده است. و دین در اصطلاح مذهبی عبارت است از مجموعه قواعد و قوانین و آدابی که انسان در سایه آنها به خداوند نزدیک می شود و به سعادت هر دو جهان برسد و از نظر اخلاقی و تربیتی در مسیر صحیح گام بردارد. شایان ذکر می باشد که واژه دین در قرآن کریم 101 بار بکار گرفته شده است. اولین آیه ای که لفظ دین در آن بکار...