چکیده بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانوادهها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است. گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکلهای گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسانها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار میدهد. شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغههایی است که خانوادهها از ان رنج میبرند چرا که نگران آینده...
چکیده بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانوادهها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است. گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکلهای گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسانها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرارر میدهد. شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغههایی است که خانوادهها از ان رنج میبرند چرا که نگران آینده...
چکیده بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانوادهها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است. گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکلهای گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسانها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرارر میدهد. شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغههایی است که خانوادهها از ان رنج میبرند چرا که نگران آینده...
چکیده گزارش: امروزه متخصصان توسعهشناسی بر فاکتور نیروی انسانی کارآمد و دارای سطح بالای «سواد علمی»[2] به عنوان مهمترین عامل توسعه و پیش شرط تحقق آن تاکید دارند. در همهٔ نظامهای آموزشی تلاش میشود تا سطح سواد علمی جامعه بهبود بخشد تا از این راه بتوان زمینههای توسعه پایدار را فراهم ساخت. مهمترین و شاخصترین فلسفهٔ آموزش شیمی، ارتقای سطح سواد شیمی است. با آنکه سواد شیمی دارای گستردگی فراوانی است؛ اما...
چکیده گزارش: امروزه متخصصان توسعهشناسی بر فاکتور نیروی انسانی کارآمد و دارای سطح بالای «سواد علمی»[2] به عنوان مهمترین عامل توسعه و پیش شرط تحقق آن تاکید دارند. در همهٔ نظامهای آموزشی تلاش میشود تا سطح سواد علمی جامعه بهبود بخشد تا از این راه بتوان زمینههای توسعه پایدار را فراهم ساخت. مهمترین و شاخصترین فلسفهٔ آموزش شیمی، ارتقای سطح سواد شیمی است. با آنکه سواد شیمی دارای گستردگی فراوانی است؛ اما...
چکیده گزارش: امروزه متخصصان توسعهشناسی بر فاکتور نیروی انسانی کارآمد و دارای سطح بالای «سواد علمی»[2] به عنوان مهمترین عامل توسعه و پیش شرط تحقق آن تاکید دارند. در همهٔ نظامهای آموزشی تلاش میشود تا سطح سواد علمی جامعه بهبود بخشد تا از این راه بتوان زمینههای توسعه پایدار را فراهم ساخت. مهمترین و شاخصترین فلسفهٔ آموزش شیمی، ارتقای سطح سواد شیمی است. با آنکه سواد شیمی دارای گستردگی فراوانی است؛ اما...
چکیده گزارش: امروزه متخصصان توسعهشناسی بر فاکتور نیروی انسانی کارآمد و دارای سطح بالای «سواد علمی»[2] به عنوان مهمترین عامل توسعه و پیش شرط تحقق آن تاکید دارند. در همهٔ نظامهای آموزشی تلاش میشود تا سطح سواد علمی جامعه بهبود بخشد تا از این راه بتوان زمینههای توسعه پایدار را فراهم ساخت. مهمترین و شاخصترین فلسفهٔ آموزش شیمی، ارتقای سطح سواد شیمی است. با آنکه سواد شیمی دارای گستردگی فراوانی است؛ اما...
چکیده یکی از مشکلات شایع در مدارس ابتدایی بدخطی دانش آموزان است. هدف از این مطالعه بررسی عوامل مؤثر در بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی و یافتن علت بدخطی کودک سوم ابتدائی خود و برطرف نمودن آن میباشد. این تحقیق به روش شش پرسشی صورت گرفته است. بدین صورت که پس از بررسی مبانی نظری و پیشینه موضوع و عوامل مؤثر در بدخطی مشاهداتی از خط کودک به عمل آمد. بدلیل اینکه میزان بدخطی دست نوشتههای او متفاوت بود مشاهدات در سه حالت...