منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول:مقاله فارسی

دانلود مقاله تعريف هنر – هنرهاي سنتي



قیمت: ۲۰۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 26    



این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

تعريف هنر – هنرهاي سنتي
هنر يكي از نيازهاي اساسي زندگي انسان است. متمايزترين شكل فعاليت اجتماعي كه بطور قطع در پيدايي و تكامل شخصيت و بهبود و پالايش روان وي، سهم به سزايي داشته است. زايشي مطلقا" شاق، طاقت فرسا و رنج آور كه مولودي شادي آور، الهام بخش، اقناع كننده و سرشار از زيبايي پديد مي آورد. 
اشتياق انسان به هنر، عميق و ريشه دار است و از ما قبل تاريخ تا كنون نمايان و مشهود. آنچه از بشر اوليه مي دانيم، مطالعه هرن دوستي اوست. انسان محصور در انديشه بقا، معيشت، هراس ها، شكسته ها و.... از زيبايي و گويايي هنر به وجد مي آمده و از طريق آن، انديشه ها و عواطفي را كه در ذهن داشته، متجلي مي ساخته است. او با افزودن خطوط و پيچ و خم هاي اضافي بر ابزار كار و زندگي اش، علاوه بر سودمندي، به زيبايي، در جهت خط دست و چشم و روانش مي انديشيده. 
هنر جلوه انسانيت انسان است. يك حقيقت متعالي و پاسخ گوي نيازها و گاريش هاي انساني هم چون كمال جويي، معنويت طلبي، احراز و اعلام هويت و در مراتب پائين تر، تبعيت، تقليد، تحصيل رفاه مادي و پر كردن اوقات فراغت آثار هنري جلوه گاه ذات شاعرانه و تفكر و كار انساني هستند و از اين رو نفوذ تعالي بخش فوق العاده نيرومندي بر انسان و جامعه اعمال مي كنند.  
هنر هاي سنتي
در تمدن هاي سنتي كه داراي تجربيات عميق مذهبي هستند تمامي افعال و اعمال معمول حيات بشري داراي ريشه سنتي است و نوعي قداست بر كهاني بر آنها مترتب در اين تمدن ها، هنر حقيقي و اصيل، تجلي روحانيت و معنويت است بر ماده. 
اين نوع هنر نه تنها به ماده شرافت و كمال مي بخشد، بلكه عاملي است در جهت سير انسان به سمت كمال و آگاهي مراد از هنر گذشته، معني عام اين لفظ بوده، يك معناي اخلاقي و معنوي كه با فضيلت همراه بوده و در حقيقت به معني آن درجه از كمال آدمي كه هوشياري و فراست و فضل و تقوا و دانش را در بردارد. بنابر اين به هر كس كه به مرتبه اي از حد كمال رسيده بود، در هر مقامي لفظ هنرمند اطلاق مي شد. در اين هنرها، اعتقاد، بينش و به كار بستن سنتهاي ويژه هنري، از تعليم و تعلم بين استاد و شاگرد گرفته تا آماده سازي ابزار و وسايل و مصالح كار و ساخت اثر هنري جايگاه ويژه اي داشته كه لازمه اين هنرها است.
از ويژگي هنر سنتي، جنبه رمز و تمثيلي آن است. يك اثر هنري سنتي زيباست جميل است و نمودار جمال و زيبايي در آن يك عنصر ذاتي است. تابع اصول و قوانين ازلي و ابدي است، پس كهنه نمي شود. و گذر زمان در آن بي تاثير است. از پشتوانه اعتقادي و بينشي و انديشه متعالي برخوردار است، لذا، كمك رسان به رشد و تعالي انسان است. چون ريشه در تاريخ دارد محمل ميراث فرهنگي است و چون يك محصول فرهنگي است، حامل پيام و محتواي ارزشمند است.
مقدمه:
زماني كه بشر به استفاده از ظروف سفالين پرداخت، دست ساخته هايش بسيار ابتدائي و عاري از هر گونه تزئين يا پوشش لعاب بود، ولي بتدريج كه ذوق و سليقه و حسن زيبائي شناسي قوت گرفت ظروف سفالين به نقوش گوناگون و سپس به پوشش لعاب آرايش داده شد.
كاوشهاي باستانشناسي در محوطه هاي باستاني ايران مويد آن است كه تسلسل و تكامل ساخت ظروف بي لعاب در قرون متمادي حفظ گرديده و هنرمندان سفالگر با پيشرفت هنر سفلگري همزمان و در كنار ظروف سفالين لعابدار در ظروف بي لعابدار در ظروف بي لعاب نيز مبتكر بوده و اين شيوه و سنت را تا به امروز حفظكرده اند. وفور ظروف بي لعاب به نسبت انواع ديگر سفالينه بعلت كاربرد اين نوع سفالينه در زندگي توده مردم بوده است.
تاريخ گذاري ظروف بي لعاب اوايل اسلام بعلت ادامه سنت سفالگري ساساني ، بسيار مشكل است و بدين سبب متخصصان اين نوع سفالينه را عرب ساساني ناميده اند.
پس از سقوط امپراتوري ساسانيان ( سال 622 ميلادي ) و گرايش ايرانيان بدين مبين اسلام قسمتهائي از اين سرزمين تا مدتها تحت تاثير شيوه هاي هنري گذشته قرار داشته است كه از آنجمله ناحيه درياي خزر مي باشد. در اين منطقه روش و سنت هنر ساساني بويژه در زمينه فلز كاري و سفالگري ادامه يافته و ظروف سفالين بشيوه متقدم ساخته مي شده است. حفريات باستانشناسي در ناحيه درياي خزر كه محوطه هاي باستاني بيشماري را در بر ميگيرد . كشف ظروف سفالين اواخر ساساني و اوايل اسلامي و قابل مقايسه بودن آنها اين نظريه را اثبات مي نمايد. 
فهرست مطالب: 
تعریف هنر- هنرهای سنتی 
هنر های سنتی 
مقدمه: 
قالیبافی 
مواد اولیه 
گره های رایج در قالیبافی 
پود گذاری 
نقشه قالی 
گلیم 
انواع گلیم 
گلیم به سه شیوه بافته می شود 
گلیم ساده باف 
گلیم برجسته 
ورنی 
انواع نقوش در گلیم 
نقوش گیاهی 
نقوش حیوانی 
نقوش تجریدی 
قلم زنی 
روش کار 
شیوه عکسی 
شیوه زمینه پر 
شیوه منبت 
شیوه برجسته 
شیوه مشبک 
نگارگری 
تذهیب 
مراحل کار 
معرق 
منبت 
انواع منبت 
پیکره
 
عبارات کلیدی

 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:آموزش-هنرهای-سنتی-  -آموزش-هنرهای-سنتی-اصفهان-  -ابريشم-قالی-  -الياف-پشم-در-قالی-  -اموزش-هنرهای-دستی-سنتی-  -انجمن-هنرهای-سنتی-فارس-  -انجمن-هنرهای-سنتی-و-تجسمی-فارس-  -انواع-هنرهای-سنتی-  -انواع-هنرهای-سنتی-ایران-  -انواع-هنرهای-سنتی-ایرانی-  -انواع-گليم-  -تاریخ-هنرهای-سنتی-  -تحقیق-در-مورد-هنرهای-سنتی-  -تحقیق-درباره-هنرهای-سنتی-  -تحقیق-درباره-ی-هنرهای-سنتی-  -تعریف-هنرهای-سنتی-  -تعریف-هنرهای-سنتی-ایران-  -تفاوت-هنرهای-سنتی-و-صنایع-دستی-  -جزوه-هنرهای-سنتی-  -جزوه-هنرهای-سنتی-ایران-  -جزوه-هنرهای-سنتی-و-تجسمی-  -جشنواره-هنرهای-سنتی-  -جشنواره-هنرهای-سنتی-رضوی-  -خانه-هنرهای-سنتی-  -دانشنامه-هنرهای-سنتی-ایران-  -دانلود-کتاب-هنرهای-سنتی-و-تجسمی-  -درباره-هنرهای-سنتی-  -درمورد-هنرهای-سنتی-  -دهمین-نمایشگاه-هنرهای-سنتی-و-صنایع-دستی-استان-همدان-  -رشته-هنرهای-سنتی-  -رنگهاي-طبيعي-  -سایت-هنرهای-سنتی-  -سایت-پژوهشکده-هنرهای-سنتی-اصفهان-  -سوالات-هنرهای-سنتی-  -صنايع-دستي-  -فصلنامه-هنرهای-سنتی-اسلامی-  -فیلم-هنرهای-سنتی-  -كرك-قالی-  -لیست-هنرهای-سنتی-  -لیست-هنرهای-سنتی-ایران-  -مبانی-هنرهای-سنتی-  -مجله-هنرهای-سنتی-  -مرکز-هنرهای-سنتی-اصفهان-  -مرکز-هنرهای-سنتی-کاشان-  -معاونت-هنرهای-سنتی-و-صنایع-دستی-  -معاونت-هنرهای-سنتی-وصنایع-دستی-  -مقاله-در-مورد-هنرهای-سنتی-  -مقاله-درباره-هنرهای-سنتی-  -مقاله-هنرهای-سنتی-  -مواد-شيميايي-رنگرزي-  -مواد-طبيعي-رنگرزي-  -موزه-هنرهای-سنتی-  -موزه-هنرهای-سنتی-ملی-  -موزه-هنرهای-سنتی-و-صنایع-دستی-ارومیه-  -نخ-قالی-  -نشریه-هنرهای-سنتی-  -نقد-هنرهای-سنتی-  -نقشه-قالی-  -نمونه-سوالات-هنرهای-سنتی-و-تجسمی-  -هنرهاي-سنتي-  -هنرهاي-سنتي-ايران-  -هنرهاي-سنتي-و-صنايع-دستي-  -هنرهای-دستی-سنتی-  -هنرهای-سنتی-  -هنرهای-سنتی-آذربایجان-  -هنرهای-سنتی-آذربایجان-شرقی-  -هنرهای-سنتی-اردبیل-  -هنرهای-سنتی-از-یاد-رفته-  -هنرهای-سنتی-استان-اصفهان-  -هنرهای-سنتی-استان-فارس-  -هنرهای-سنتی-استان-گیلان-  -هنرهای-سنتی-اسلامی-  -هنرهای-سنتی-اصفهان-  -هنرهای-سنتی-ایران-  -هنرهای-سنتی-ایران-و-اسلام-  -هنرهای-سنتی-ایران-و-جهان-  -هنرهای-سنتی-ایران-چیست-  -هنرهای-سنتی-ایرانی-  -هنرهای-سنتی-ایرانی-و-اسلامی-  -هنرهای-سنتی-بیرجند-  -هنرهای-سنتی-تبریز-  -هنرهای-سنتی-ترکمن-  -هنرهای-سنتی-ترکیه-  -هنرهای-سنتی-تهران-  -هنرهای-سنتی-خراسان-  -هنرهای-سنتی-خراسان-شمالی-  -هنرهای-سنتی-خوزستان-  -هنرهای-سنتی-در-ایران-  -هنرهای-سنتی-زنجان-  -هنرهای-سنتی-سمنان-  -هنرهای-سنتی-شیراز-  -هنرهای-سنتی-فراموش-شده-  -هنرهای-سنتی-قدیمی-  -هنرهای-سنتی-قدیمی-ایران-  -هنرهای-سنتی-قزوین-  -هنرهای-سنتی-قم-  -هنرهای-سنتی-لرستان-  -هنرهای-سنتی-مازندران-  -هنرهای-سنتی-مشهد-  -هنرهای-سنتی-و-انواع-آن-  -هنرهای-سنتی-و-تجسمی-  -هنرهای-سنتی-و-رشته-های-آن-  -هنرهای-سنتی-و-صنایع-دستی-  -هنرهای-سنتی-و-صنایع-دستی،-محور-توسعه-فرهنگی-و-صادرات-  -هنرهای-سنتی-چیست-  -هنرهای-سنتی-چین-  -هنرهای-سنتی-کردستان-  -هنرهای-سنتی-کرمان-  -هنرهای-سنتی-گیلان-  -هنرهای-سنتی-یزد-  -هنرهای-سنتی+عکس-  -هنرهای-صناعی-گرایش-نساجی-سنتی-  -پود-گذاري-  -پوستر-هنرهای-سنتی-  -پژوهشکده-هنرهای-سنتی-  -پژوهشکده-هنرهای-سنتی-اسلامی-  -پژوهشکده-هنرهای-سنتی-اسلامی-اصفهان-  -پژوهشکده-هنرهای-سنتی-اصفهان-  -پژوهشکده-هنرهای-سنتی-سازمان-میراث-فرهنگی-  -پژوهشگاه-هنرهای-سنتی-  -کارگاه-هنرهای-سنتی-ایران-زمین-  -کتاب-هنرهای-سنتی-  -کتاب-هنرهای-سنتی-ایران-  -کتاب-هنرهای-سنتی-و-تجسمی-  -کتاب-هنرهای-سنتی-کاردانی-به-کارشناسی-  -کتابهای-هنرهای-سنتی-  -گره-هاي-رايج-در-قاليبافي-  -گروه-هنرهای-سنتی-فرهنگستان-هنر-  -گليم-برجس-  -گلیم  

برگزیده ها

  • 1
  • 2