منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مکانیک ، متالورژی و صنایع

آشنایی با سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 45     کد محصول :7544      حجم فایل:23,85 KB      نوع فایل :rar



آشنایی با سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري

 

مقدمه :

هنگاميكه در دهه پنجاه شمسي توليد خوردوي پيكان در دامان صنعت ايران متولد شد ، مهندسان صنعت خودروسازي در ايالات متحده آمريكا با مشكل جدي مصرف سوخت و آلايندگي خودروها دست و پنجه نرم مي كردند . تا قبل از آن كسي به مصرف سوخت وآلايندگي خودروها فكر نمي كرد و تنها به حركت و قدرت خودروها توجه مي شد . خودروهايي با موتور قوي 6 و 8 استوانه با حجم جابجايي چندين ليتر يكي پس از ديگري وارد بازار رقابت مي شدند و گوي سبقت را از يكديگر مي ربودند .

تا اينكه افزايش قيمت نفت از يك سو و مهمتر از همه آلودگي مرگبار ناشي از دود خودروها در ايالت كاليفرنيا ، دولتمردان آمريكايي را به تكاپو وا داشت تا بر ميزان آلايندگي خودروها محدوديتهايي را وضع كنند . در نتيجه ورود بسياري از انواع خودرو به آمريكا ممنوع شد وبراي حفظ محيط زيست خودروسازان موظف به رعايت استانداردهاي سختگيرانه اي شدند كه از سوي دولت وضع شده بود ، بطوريكه رسيدن به آنها مستلزم صرف هزينه هاي سنگيني و دستيابي به فن آوريهاي پيشرفته از طرف خودروسازها بود . اكنون رعايت اين استانداردها در بسياري از كشورها از جمله كشور ما ايران نهادينه شده و سال به سال نيز سختگيرانه تر مي شوند .

در نتيجه اين تصميم تحقيقات گسترده اي در خصوص كاهش مصرف سوخت و آلايندگي خودروها انجام شد و فن آوريهاي پيشرفته مانند الكترونيك و مراقبت ( كنترل ) و حتي شيمي وارد عرصه صنعت خوردوسازي شدند . قبل از آن سامانه برقي بكار رفته در موتور خودرو تنها به دستگاه افروزنده محدود مي شد .

اما به تدريج استفاده از مدارات الكترونيكي در ساخت خودروها رايج شد و قيمت قطعات برقي والكترونيكي خودرو از حدود 5 درصد به حدود 20 درصد افزايش يافت ، بطوريكه امروزه تا سطح 40 درصد نيز رسيده است . به عبارت ديگر نيمي از قيمت يك خودروي امروزي مربوط به بخش قطعات برقي و الكترونيكي آن است .

بنابراين انجام پژوهش و سرمايه گذاري در زمينه سامانه هاي الكترونيك خودرو براي يك خودروساز كاملاً اجتناب ناپذير است .

تاريخچه :

تاريخچه سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري :

استفاده از سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري به حدود صد سال قبل باز مي گردد . Gasmotorenfabik deutz سازنده پمپهاي پلانجري پاشش سوخت از سال 1898 از اين سيستم ابتدائي استفاده مي كرد مدت زماني بعد از سيستم و نتوري در طراحي كامپيوتر ابداع  گرديد و سيستمهاي سوخت رساني انژكتوري بر پايه طول مدت زمان پاشش سوخت به وجود آمد . شركت بوش از سال 1912 تحقيقات وسيعي را در خصوص پمپ هاي انژكتوري بنزيني آغاز كرد .

اولين موتورهاي هواپيمايي كه از سيستم انژكتوري بوش استفاده مي كرد باقدرت 1200 اسب بخار در سال 1937 وارد خط توليد انبوه شد.

مشكلات مربوط به سيستم كاربراتوري از قبيل يخ زدگي و نيز آتش سوزي باعث به وجود آمدن انگيزه بيشتر در خصوص توسعه بيشتر اين دانش در صنعت هوانوردي گرديد . اين پيشرفت نشانگر يك دوره جديد از سيستم انژكتوري در شركت بوش بود .

ولي تا زمان كاربرد اين سيستم در خودروها راه طولاني در پيش بود . در سال 1951 براي نخستين بار سيستم انژكتور پاشش مستقيم در يك خودرو كوچك نصب گرديد و چند سال بعد اين سيستم در روي خودروي 300 SL از محصولات شركت دايملر – بنز نصب شد در سالهاي بعد پيشرفت هاي حاصله در خصوص ساخت و نصب پمپ هاي انژكتوري مكانيكي تداوم پيدا كرد . در سال 1967 اين نوع سيستم گام بزرگتري رو به جلو برداشت و سيستم انژكتوري الكترونيكي بنام سيستم كنترل فشار ورودي يا D-jetronic  را ابداع نمود .

در سال 1973 سيستم كنترل جريان هوا بنام L-Jetronic دربازار خودرو ظاهر گرديد و در همان روز سيستم مكانيكي هيدروليكي و نيز سيستم مجهز به سنسور جريان هوا air-flow-sensor ابداع گرديد . سال 1979 سال پيدايش سيسمي بنام motronic بود كه از خصوصيات آن كنترل ديجيتالي كاركرد موتور بود . اين سيستم داراي خصوصيت كنترل الكترونيكي اشتغال در موتور يا همان ميكروپروسنسور در صنعت خودرو بود .در اسل 1982 سيستم K-Jetronic در شكل و سيعتري كه شامل مدار كنترل حلقه بسته يا همان Closed –loop و سنسور اكسيژن (لامبدا) بود متولد شد .

در سال 1991 بيش از 37 ميليون خودرو در جهان مجهز به سيستمهاي انژكتوري سوخت رساني بوش وجود داشت و يك سال بعد يعني سال 1992 بيش از 6/5 ميليون موتور مجهز به سيستم مديريتي هوشمند شدند .

امروزه سيستمهاي انژكتوري سوخت رساني يكي از اجزاء ضروري صنعت خوروسازي محسوب مي شود .

سيستم هاي انژكتوري در طول زمان تغييرات متنوعي كرده اند كه در ابتداي دهه 1970 ميلادي ابداع شده از سيستم هاي مكانيكي انژكتوري آغاز و سپس سيستم هاي الكترونيكي طراحي شدند . نيز از سيستم هاي تك انژكتوري شروع شده و هم اينك از سيستم هاي پاشش سوخت مستقيم استفاده مي شود .

انواع :

دسته بندي سيستم انژكتور : 1- پاشش تك نقطه اي SPFI 2- پاشش چند نقطه اي MPFI 3- پاشش مستقيم گازوئيل GDI (مخصوص موتورهاي ديزل ) 

محصولات مرتبط
آزمايشگاه مكانيك خاك تعيين عيار رطوبت خاك

آزمايشگاه مكانيك خاك تعيين عيار رطوبت خاك

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31181
تئوري آزمايش : عيار رطوبت خاك عبارتست از نسب وزن آب موجود توده خاك به وزن اجزاء جامد آن.   وزن اجزاء جامد  /وزن آب توده خاك W = عيار رطوبت خاك   در عمل براي تعيين وزن آب ، وزن معيني از خاك مرطوب را در گرمخانه با دماي ثابت 105 درجه سانتي گراد قرار مي دهند. كاهش وزن خاك خشك شده وزن آب موجود در توده خاك را نتيجه ميدهد. وزن خاك خشك شده بعنوان وزن ذرات جامد خاك بكار برده ميشود. عيار رطوبت خاك بصورت درصد نشان داده ميشود. در بسياري...
گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31176
گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین : پیشگفتار : ضمن تشکر و قدردانی از شما استاد گرامی ، بدینوسیله گزارش کارآموزی خود را در شرکت تکنوماشین به استحضار می رسانم ، شرکت تکنو ماشین کارگاهی صنعتی برای تولید قالب های صنعتی در زمینه های مختلف با استفاده از سیستم ها و دستگاههای صنعتی قالبگیری و قالب سازی فعالیت می کند ، در طول دوره کارآموزی با مفاهیم گسترده ای در مباحث نقشه کشی صنعتی و قالب سازی و طراحی قالب های صنعتی آشنا شدم که در ذیل به...
دانلود گزارش کار ازمایشگاه مکانیک سیالات

دانلود گزارش کار ازمایشگاه مکانیک سیالات

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:31146
  این گزارش کار شامل 13 ازمایش مهم واساسی مکانیک سیالات میباشد که درادامه فهرست انها اورده شده است و میتواند مورد استفاده دانشجویان مهندسی مکانیک مهندسی شیمی مهندسی نفت ومهندسی عمران قرار گیرد.   آزمایشگاه مکانیک سیالات   مهندسی شیمی و نفت و مهندسی مکانیک   آزمایش اول :تحقیق در رابطه برنولی هدف آزمايش:   بررسی رابطه برنولی به وسیله اندازه گیری سرعت و فشار در مقاطع مختلف یک ونتوری افقی و مقایسه آن با حالت...
دانلود ازمایش بویلر مارست

دانلود ازمایش بویلر مارست

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:20911
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :     هدف از اين آزمايش ، بررسي تبديل حالت مايع به بخار  ( تغيير فاز )  و كاربرد معادله كلاپرون است .  اگر مايعي را در فشار ثابت  حرارت دهيم ، حجم آن به مقدار ناچيز و دماي آن به شدت تغيير مي كند و در دماي معيني   ( دماي جوش ) درجه حرارت ثابت مانده ولي تغييرات حجم شديد مي شود تا اينكه تمام مايع داخل ظرف تبديل به بخار گردد . سپس در اثر ادامه حرارت...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2