منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون دبیر ریاضی متوسطه



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50     کد محصول :7222      حجم فایل:83,89 KB      نوع فایل :rar



 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

اینجانب فاطمه صحراگرد دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ریاضی آموزشگاه.............. می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان قائن است. برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد. یک معلم ریاضی با بیان این که باید ریاضی را به شکل عملی و کاربردی به دانش آموزان آموخت، می‌گوید: هنگامی که دانش آموز کاربرد علم ریاضی را در زندگی خود درک کند به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین معلم باید این درس را با شیوه مناسبی تدریس کند. وی می‌افزاید: رابطه ریاضی در درس‌های دیگر باید مشخص شود و به دانش آموزان آموخت که در بیشتر درس‌ها مانند علوم تجربی، جغرافیا، ورزش، حرفه و فن و هنر می‌توان از این علم بهره برد. وی خاطر نشان می‌کند: نباید ریاضی را فقط در اعداد و ارقام خلاصه کرد؛ به عنوان مثال هنگامی که به دانش آموزان مفهوم مساحت و محیط را آموزش می‌دهیم بهتر است آن را در حیاط مدرسه و با اندازه گیری به وسیله متر و به شکل کاربردی و عملی نشان دهیم. وی با اشاره به این که کلاس ریاضی باید از حالت خشک و سنتی خارج و کار گروهی و یادگیری مشارکتی تقویت شود می‌افزاید: اگر دانش آموزان خودشان به قانون ریاضی برسند و آن را کشف کنند، یادگیری‌شان عمیق تر می‌شود، بنابراین بهتر است معلم بیشتر به شکل یک راهنما در کنار دانش آموزان باشد، نه این که فقط به عنوان متکلم وحده در مقابل آن‌ها قرار بگیرد. وی اظهار می‌دارد: دانش آموزان به دلیل هم سن و سال بودن، زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند و معلم ریاضی باید از دانش آموزان قوی تر که مطلب را زودتر فرا گرفته‌اند برای ارائه مطلب به دانش آموزان دیگر کمک بگیرد.

همچنین معلمان می‌توانند از دانش آموزان داوطلب بخواهند که یکی ازدرس های ریاضی را به صورت کنفرانس توضیح دهد و او را به روش‌های گوناگون تشویق کنند آن وقت معلمان می‌توانند اثرات مثبت این روش را ببینند.

 

ارزیابی عمومی

وظایف و مسئولیت‌های شغلی

- اهتمام در به وجود آوردن محيطي کاملاً آموزنده و پرورش دهنده در كلاس درس منطبق با موازين و معيارهاي اسلامي و زمينه سازي براي شكوفايي استعدادهاي فطري و خدادادي دانش آموزان با توجه به تفاوت‌های فردي آنان

- برنامه ريزي و اقدام براي توسعه فرهنگ و سواد قرآني و انس هر چه بيشتر دانش آموزان با قرآن

- برنامه ريزي واقدام براي تحكيم فضايل اخلاقي در بين دانش آموزان با تأكيد بر كرامت نفس، حيا، عفت و مسئوليت پذيري

- برنامه ريزي و اقدام براي ايجاد و تقويت روحيه نظم، قانون پذيري، همكاري و تعاون در دانش آموزان

- برنامه ريزي و اقدام براي توسعه شایستگی‌های علمي، پژوهشي و فناوري دانش آموزان و علاقمند نمودن آنان به تحقيق و پژوهش

- برنامه ريزي و اقدام براي شناسايي ناهنجاری‌های رفتاري و مشكلات خانوادگي دانش آموزان و همكاري بامدير و ديگر مسئولين و اوليا در جهت اصلاح و رفع مشكل آنان

- برنامه ريزي و اقدام براي برقراري تعامل اثربخش ميان مدرسه و محیط‌های يادگيري خارج از مدرسه اعم از پژوهشسراها، کتابخانه‌ها، کانون‌ها و ...

- برنامه ريزي و اقدام براي آموزش دروس با رويكرد فرهنگي و تربيتي

- آماده سازي وسايل آموزشي مورد نياز براي تدريس و انجام آزمایش‌ها و فعالیت‌های علمي و عملي با توجه به محتواي كتب درسي مربوط و تهيه و تدوين گزارش‌های لازم

- همكاري با مدير، معاونين و ساير معلمان مدرسه در اجراي دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها

- خودآموزي، مطالعه، تحقيق و پژوهش و سعي در مطالعه مداوم در زمینه‌ی روش‌های تدريس و كتب تربيتي و علمي به منظور بالابردن سطح آگاهی‌ها و مهارت‌های شغلي

- حضور به موقع در كلاس درس (ورود به كلاس قبل از دانش آموزان و خروج از كلاس بعد از آنان)، اشتغال به تدريس مؤثر و مديريت زمان در كلاس درس

- برنامه ريزي و تلاش براي بهبود كيفيت آموزش از طريق به كارگرفتن شیوه‌ها و روش‌های فعال تدريس و ارزشيابي، استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات و وسايل آموزشي، تهيه طرح درس روزانه، سالانه، توليد و استفاده از محتواهاي الكترونيكي و ...

- برنامه ريزي، اجرا و به كارگيري انواع روش‌های ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان (آغازين، تكويني، تشخيصي و پاياني) برابر آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تجزيه و تحليل نتايج، شناسايي نقاط ضعف و قوت موجود، سعي در تقويت نقاط قوت و اتخاذ تدابير لازم جهت رفع نقاط ضعف و ارائه‌ی گزارش‌های لازم

- تصحيح به موقع و دقيق اوراق امتحانات دانش آموزان اعم از داخلي، هماهنگ و نهايي برحسب مورد برابر دستورالعمل‌های صادره از سوي آموزش و پرورش، ثبت نمرات و اعلام نتايج

 

- همكاري و مشاركت در برنامه ريزي و برگزاري مسابقات، جشنواره‌ها، آزمون‌ها و ... دانش آموزي

- همكاري و مشاركت در ترويج و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در دانش آموزان

- شركت فعال درجلسات و شوراها از جمله شوراي معلمان، جلسات گروه‌های آموزشي و ... در راستاي بهبود فرايند ياددهي و يادگيري

- رسيدگي به حضور و غياب دانش آموزان و ثبت غيبت آنان در دفتر مخصوص و ارائه گزارش لازم به مسئولين مربوطه

- طراحی وتایپ سئوالات امتحانات تکوینی و پایانی برابر دستورالعمل‌های آموزشی

- ترغيب و هدايت دانش آموزان به تشكيل گروه‌های هميار آموزشي و تربيتي و بهره گیری از فعالیت‌های گروهي در فرایند یاددهی - یادگیری

- شركت فعال و مؤثر در دوره‌های آموزش ضمن خدمت و به كار گيري آموخته‌ها در محيط كار

 
فهرست
مقدمه 2
ارزیابی عمومی 4
وظایف و مسئولیت های شغلی 4
نقاط قوت در زمينه وظايف و مسئوليت هاي شغلي: 7
نقاط ضعف در زمينه وظايف و مسئوليت هاي شغلي: 7
روش های انجام کار 8
عناوین تجربیات 13
تجربه 1 روند رشد و توسعه تفکر 13
تجربه 2 هنر آموزش ریاضیات 15
تجربه 3 چرا باید ریاضیات خواند 17
تجربه 4 سه روش آموزش ریاضیات 18
تجربه 5 نقد و بررسی انواع روش تدریس ریاضی 22
تجربه 6 تکنیک‌های تدریس به روش مکاشفه ای 26
سه اصل آموزش به روش فعال 29
مشکلات ریاضی و غلبه بر آنها 38
تبین تجارب 43
اقدامات خاصي 45
بيان نكات ويژه و كليدي 45
برنامه خاص براي آينده 45
ارائه راهکار  و برنامه آینده  برای تدریس بهتر ریاضی حاصل از تجربیات 46
نتیجه گیری 48
منابع 50
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2