منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون معاون هنرستان فني و كاردانش برای ارتقای شغلی خب



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 35     کد محصول :7216      حجم فایل:51,56 KB      نوع فایل :rar



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

وظایف معاون فنی هنرستان
شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي واسلامي ومطابق مقررات اداري و مالي تحت نظارت رئيس هنرستان عهده دار انجام وظايف محوله زير خواهد بود:
_
رعايت اصول وموازين اسلامي در انجام وظايف محوله.
_
همكاري با رئيس هنرستان وحضور به موقع در محل كار. _همكاري در امور پرورشي هنرستان.
_
نظارت بر امور دفتري واداري و مراقبت در حسن انجام مربوط به ارسال ومرسلات هنرستان.
 _
حضور در هنرستان قبل از شروع ساعت كار و رسيدگي ونظارت بر کلاس‌ها.
 _
انجام تمامي امور اداري هنرستان در غياب رئيس هنرستان با رعايت مقررات مربوط وبر اساس اختيارات تفويض شده.
_
سعي در تزكيه والگو سازي خويش و اسوه شدن براي هنر جويان و هنر آموزان و رعايت اصول اسلامي در رابطه با راهنمايي، ارشاد و تشويق هنر جويان.
_
اقدام به تهيه وتنظيم برنامه امتحاني بر اساس آيين نامه‌های مصوب وبا نظر و همكاري هنر آموز آموزش عملي ومراقبت در حسن اجراي برنامه امتحاني وتهيه صورتجلسات مربوط و گزارش به رئيس هنرستان.
_
همكاري در انجام امور امتحانات با هنر آموز مربوط.
_
نظارت بر ثبت نام هنر جويان در غياب رئيس هنرستان برابر بخشنا مه‌های صادره. _مطلع نمودن تمامي از بخشنامه‌ها و دستورعملهاي مربوط به طرق مقتضي.
_
اقدام به تهيه وتنظيم برنامه هفتگي با رعايت اظهار نظر هنرآموز آموزش عملي.
 _
رسيدگي به ورود و خروج هنرجويان و ثبت غیبت‌های آنان در مخصوص و بررسي علت غيبت آن‌ها. _اقدام به ارسال گزارش هنرجويان براي اولياي آنان بلافاصله.
_
مراقبت درمورد ثبت نمرات در فهرست مربوط وكارنامه هاي اصلي و دفتر امتحانات ورايانه.
 _
نظارت بر امور مربوط به بايگاني هنرستان و معرفي هنرجويان سال آخر براي امتحانات نهايي طبق آيين نامه‌های ذيربط.
 _
نظارت بر امر بهداشت و دستشويي وكلاسهاو...
_
رسيدگي به وضع رفتاري هنرجويان در محيط هنرستان وعند اللزوم خارج ازهنرستان.
_
اقدام به تشكيل به موقع کلاس‌ها و کارگاه‌ها.
_
اطلاع حضوري و كتبي در مورد رفتار و پيشرفت هنر جويان به والدين _پاسخگويي به مراجعين و اوليا هنر جويان.
_
نظارت بر كار سرايدار ونگهبان و بازديدهاي مرتب از ساختمان‌ها از نظر اطمينان از ايمني ساختمان، نظافت ساختمان‌های آموزشي و آزمایشگاه‌ها وساير تأسيسات در صورت لزوم و اقدام مقتضي در رفع اشكالات موجود.
 _
تهيه پيش نويس مكاتبات مربوطه، گزارش‌ها و نظارت بر تهيه آمارهاي ارسالي وغيره _انجام ساير امور ارجاعي مربوط در صورت لزوم.

 

شرح اهم اقدامات انجام شده توسط من

 

الف) تشکیل جلسات متعددکاری با کارشناسان آموزش‌های مختلف و تبعین سیاست‌های کاری وراهبردی در جهت افزایش سطح کیفی و کمی آموزش در طول سالیان گذشته

ب) کسب رتبه‌های برتر از نظر ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی متوسطه دوم و سوم –– آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش در طی سالیان متمادی

ج) تشکیل جلسات کارگاهی و تخصصی به تفکیک مقطع، جنسیت و به طور جداگانه برای مدیران مقاطع مختلف مجتمع‌های آموزش و ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی به نحوی که منجر به نتیجه‌ی مطلوب گردد. (هر 45 روز یکبار)

د) حضور در جلسات شورای دبیران در مدارس دوم و سوم هنرستان‌ها و ارائه راهکارهای آموزشی و نقد و بررسی مسائل آموزش و کاری دبیران و بازخورد نتایج شورای دبیران به سایر دبیران مدارس

ه ) تشکیل و برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه دانش آموزان سال سوم شرکت کننده در امتحانات نهایی و دانش آموزان سال چهارم شرکت کننده در کنکور سراسری سال آتی در طی سنوات گذشته در زمینه‌های ذیل که منتج به نتایج بسیاری مطلوبی در خصوص ارتقای نمره‌ی کتبی دانش آموزان در دروس نهایی و آمادگی دفاعی بیشتر برای شرکت در کنکور سراسری شده است: (اختصاص 3 الی 4 ساعت به هر واحد اموزشی در طول دو ماه)

- اعلام شرایط فارغ التحصیلی دانش آموزان – نمرات مستمر اول و دوم و پایانی اول و تأثیر آن در نمره‌ی سالیانه و فارغ التحصیل شدن دانش آموزان و همچنین معدل کتبی سال سوم دانش آموزان و تاثیرات مثبت آن برای قبولی در کنکور سال بعد

-برگزاری امتحان مجازی از دانش آموزان سال سوم در دروس نهایی به گونه ای که به مدت 15 دقیقه شرایط حوزه‌های برگزاری برای دانش آموزان بازسازی شده و از زمان ورود به حوزه‌ی اجرا تا زمان بررسی اعتراضات و ثبت نمرات در سامانه ساهت و سازمان سنجش و آموزش کشورتمامی موارد به صورت زنده به تصویر کشیده می‌شود و همین امر باعث می‌گردد که اضطراب و ترس ناشی از شرکت در امتحانات نهایی کاهش یافته و اطلاعات دانش آموزان بیشتر شود

-آشنا نمودن دانش آموزان با سؤالات امتحانات نهایی نوبت هاو سنوات گذشته و نیز آشنایی آنان با سؤالات مفهومی دروس نهایی و همچنین نحوه‌ی پاسخگویی به سؤالات در دروس کتبی با معرفی سایت معاونت آموزش متوسطه استان کرمانشاه و نیز مرکز آموزش سنجش کشور و همچنین تحویل CD سؤالات و پاسخ‌های نهایی 23 دوره‌ی گذشته به مدیران جهت تکثیر و توزیع بین دانش آموزان

- از سال 1387 تاکنون هر ساله گزارش درصد قبولی دانش آموزان انجام گرفته و پس از تجزیه و تحلیل گزارشات، نتیجه‌ی کار هر آموزشگاه در اختیار مدارس قرار گرفته و همچنین در ایام سازمان دهی دبیران درصد قبولی دبیران در هر درس و آموزشگاه مربوط به خود در اختیار آنان قرار می‌گیرد که همین امر تأثیر بسیار مطلوبی بر دبیران برای انجام کار بیشتر گذاشته است.

- حضور و شرکت در جلسات سرگروه‌ها و گرو. ه های آموزشی متوسطه دوم و سوم و ارائه راهکارهای لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی آموزش

ضمناً شمه ای از فعالیت‌ها و برنامه‌ها و راهکارها و چالش‌ها مجموعه‌های کاری در آموزش‌های متوسطه اول –دوم –فنی حرفه ای و گروه‌های آموزشی نیز پیوست می‌باشد.

طرح چالش‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی از نگاه گروه‌های آموزشی هنرستان

1-کاهش 60 درصدی ساعات گروه‌های آموزشی وتأخیر در اعلام افزایش ساعات به گروه‌های آموزشی جهت بکار گیری اعضاء- از آنجا که بکارگیری نیروهای توانمند علمی و دارای مقبولیت در بین همکاران از شاخص‌های انتخاب همکاران می‌باشد لذا به کارگیری نیروهای دارای کسر ساعت موظف که عموماً فاقد این امتیازات می‌باشند موجب اختلال در عملکرد گروه‌های آموزشی و جایگاه علمی آن شده است که نیاز به بازبینی مجدد دارد.

2- عدم دستور العمل قابل استفاده و شفاف در خصوص منابع مالی گروه‌های آموزشی (از آنجا که عملیاتی نمودن هر برنامه کیفی نیاز به حمایت‌های به موقع مالی دارد عملاً این مهم امکان پذیر نمی‌باشد.) از طرفی با توجه به اینکه برنامه عملیاتی سالانه گروه‌های آموزشی با شروع سال تحصیلی قابلیت اجرایی دارد. لذا توصیه می‌گردد اعتبارات برنامه‌ها از ابتدای سال در اختیار این کارشناسی قرار گیرد. ضمناً با وجود گذشت سه ماه از سال تحصیلی تاکنون هیچگونه ابلاغ اعتباری دریافت نشده است لذا شایسته و ضروری است که تدابیری اتخاذ گردد که بودجه ای مشخص و مستقیم در راستای ارتقاء کیفیت برنامه‌های گروه‌های آموزشی در اختیار این کارشناسی قرارگیرد و یا واحدهای آموزشی ملزم به همکاری با گروه‌های آموزشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر که اثربخش آن متوجه واحدهای آموزشی خواهد بود باشد.)

3-با توجه به اهمیت زمان در برنامه ریزی مناسب جهت اجرای مطلوب برنامه‌ها و از طرفی عدم وجود امکانات اتوماسیون در پژوهشکده و گاهاً عدم ارسال به موقع برخی بخشنامه‌ها موجبات ناهماهنگی در اجرای مناسب برنامه‌ها گردیده است. لذا شایسته است ترتیبی اتخاذ گردد که اطلاع رسانی اجرای برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های دبیرخانه‌ها در زمان مقرر صورت گیرد

4-اختصاص سهمیه بیشتر به تعداد برگزیدگان مسابقات علمی، آزمایشگاهی و کارگاهی نواحی و شهرستان‌های بزرگ با توجه به گستردگی و فراوانی مدارس ناحیه 3 در مقایسه با سایر نواحی، شهرستان‌ها و مناطق استان متاسفانه سهمیه ای برابر برای آن‌ها لحاظ می‌گردد که موجبات نارضایتی مدارس این ناحیه را فراهم نموده است. لذا شایسته است اختصاص سهمیه متناسب با گستردگی نواحی و مناطق در دستور کار قرار گیرد.

5-با توجه به فراوانی وگستره کمی ناحیه 3 در مقایسه با دیگر نواحی و مناطق، متأسفانه تفاوت چندانی در تخصیص ساعات گروه‌های آموزشی و اعتبارات موجود مشاهده نمی‌گردد.

6-از آنجا که یکی از دغدغه‌های همکاران گروه‌های آموزشی، نامشخص بودن وضعیت ساعات آن‌ها در گروه‌های آموزشی می‌باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌گردد سازماندهی همکاران که در طول یکسال تحصیلی از کارنامه درخشان و موفقی برخوردار بوده‌اند به صورت سه ساله و با افزایش ساعت اعمال گردد.

7- با توجه به تراکم بالا و حجم گسترده فعالیت‌های گروه‌های آموزشی، پیشنهاد می‌گردد اموری همچون توزیع دفترچه‌های نوروزی، CD های گویا، نرم افزارهای آموزشی و... به دوایر دیگر واگذار گردد.

8-نداشتن قدرت و ضمانت اجرایی گروه‌های آموزشی در برخورد با نیروهای ناکارآمد آموزشی که پیشنهاد می‌گردد هر ساله در بررسی امتیازات دبیران در هنگام سازماندهی، با اختصاص یک بند به گروه‌های آموزشیتاثیر نظرات سرگروه‌های درسی اعمال گردد.

9-به روز نبودن برخی همکاران و عدم مطالعه‌ی آنان در مباحث تخصصی (برای رفع این مشکل می‌توان اقداماتی همچون برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت، غنی کردن کتابخانه‌های مدارس، برگزاری مسابقات علمی و کتابخوانی ویژه دبیران با ارائه‌ی تشویقات مناسب و اشتراک نشریات عمومی و تخصصی از طرف مدارس اقدام نمود.)

10-وجود دبیران غیرمرتبط که به مشکلاتی همچون عدم آگاهی از روش‌های تدریس دروس تخصصی، عدم بازدهی کافی در دروس نهایی، عدم ارزشیابی صحیح از دانش آموزان و در نهایت رکود و افت تحصیلی منجر می‌شود ضروری است به طور جدی ممانعت گردد.

11- عدم وجود نرم افزارهای جدید و به روز و متناسب با دروس تغییر یافته در مدارس که مشکلی بسیار قابل توجه است که ضروری است در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد. ضمناً محتوای CD های گویا و دیگر نرم افزارهای آموزشی که به دستور اداره کل در مدارس توزیع گردیده است چندان رضایتبخش نمی‌باشد و بهتر است قبل از توزیع نرم افزارهای آموزشی در سطح نواحی و مناطق توسط سرگروه‌های درسی اداره کل بررسی و تأیید گردد. (به عنوان نمونه محتوای CD کتاب جدید التالیف حسابان مربوط به کتاب چاپ قدیم می‌باشد)

12-حجم زیاد دروسی همچون ریاضی و زبان و ادبیات فارسی و عدم تناسب آن با زمان تدریس که با کم کردن حجم دروس و حذف مطالب غیرضروری می‌توان این مشکل را رفع کرد.

13-عدم مشارکت سرگروه‌های درسی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری‌های آموزشی که پیشنهاد می‌گردد کمیته‌های برنامه ریزی اداری به تناسب موضوع جلسات از مشارکت و هم اندیشی سرگروه‌های درسی که در عرصه آموزش تجارب ارزنده ای دارند بهره کافی به عمل آورند.

فهرست
وظایف معاون هنرستان فني وكاردانش 2
شرح اهم اقدامات انجام شده توسط من 3
طرح چالش ها و ارائه راهکارهای عملیاتی از نگاه گروه های آموزشی هنرستان 6
طرح چالش ها وراهکارها 8
حضور فعال اعضاء 9
ارائه راهكارهاي مناسب در زمينه شغل مورد تصدي 11
دوره دوم هنرستان 13
چالش ها پیش رو 15
طرح چالش ها و ارائه راهکارهای عملیاتی از نگاه کارشناسی فنی حرفه ای و کارودانش 16
عوامل مؤثر در یادگیری 17
نتیجه گیری 34
منابع 35
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2