منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود جزوه سیستمهای اطلاعات مدیریت



قیمت: ۶۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50     کد محصول :3202      حجم فایل:437,56 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

تاریخچه اطلاعات مدیریت

1-   دهه 1960 تمرکز بر داده ، بی توجهی به خواسته های مدیریان پردازش داده ، رایانه فقط برای محاسبه عملیات حسابداری بکارگرفته میشدند، تأکید بر کارائی و ظهور سیستمهای TPS

2-   1965 تمرکز بر اطلاعات، توجه به خواستهای مدیران و تولید اطلاعات برای گروهی از مدیران.  ظهور سیستمهای MIS و گزارشهای مدیریتی

3-    دهه 1970 سیستمهای تصمیم یار ، پشتیبان تصمیم گیری مدیران ، دهه حمایت مدیر و ظهور سیستمهایDSS اطلاعات موردنیاز برای حل یک مسأله خاص تولید می شود ، تأکید آن بر روی اثر بخشی

4-   دهه 1975 تمرکز بر روی ارتباطات ، تلاش برای خودکار شدن فعالیت های اداری، استفاده از کنفرانس های ویدوئی و صوتی یا پستهای صوتی و الکترونیکی

5-   دهه 1980 سیستم های خبره هوش مصنوعی

6-   دهه 1985 به بعد سیستمهای خبره اطلاعات استراتژیک یا سیستمهای پشتیبان مدیران ارشد و اجرائی ، بهره گیری از هوش مصنوعی و تکامل سیستمهای تصمیم یار، تجارت الکترونیک ، بکارگیری سیستمها جهت پشتیبانی از استراتژیها

 

دلایل استفاده از سیستمهای اطلاعات مدیریت

1-   بهبود توانمندی رایانه: منحصراً به قابلیتهای ذاتی رایانه و فنآوری مربوط می شود یا به عبارت دیگر قابلیت اطمینان عملکرد

2-   چگونگی استفاده از فن آوری اطلاعات جهت توسعه سازمان . رایانه و فن آوری مهم نیست بلکه اینکه چگونه استفاده می تواند به سازمان کمک کند مهم است

3-   افزایش پیچیدگی فعالیتهای کسب و کار کوتاه کردن چهارچوب زمانی برای اقدامات مدیریت

4-   مزیت رقابتی . سازمانی که با استفاده از سیستمهای اطلاعات اثر بخشی خود را بهبود داده است دارای این پتانسیل خواهد بود که بتواند با سازمانهای دیگر رقابت کند

 

عوامل تأثیر گذار بر نوع سیستم های اطلاعاتی مورد نیاز

1-     نوع صنعت یا تجارت : هر سازمان یا شرکت در اهداف و برنامه ریزی ها متفاوت و نیاز آنها به اطلاعات نیز متفاوت می باشد.

2-     جایگاه آن در چرخه عمر: در هر صنعت یا سازمان و در هر مرحله از چرخه عمر که باشد نیاز به سیستمهای اطلاعاتی خاصی دارد در مرحله بلوغ کاملترین و رسمی ترین سیستم ها را نیاز دارند.

3-     اندازه و ساختار : هرچه سازمان بزرگتر شود به سیستمهای کاملتر و رسمی تر نیاز دارد.

4-     وضعیت فن آوری یا تکنولوژی: سازمان با وضعیت تکنولوژی و فن آوری متفاوت به سیستمهای اطلاعاتی متفاوتی نیاز دارند.

5-     وسعت جغرافیائی: با گسترده تر شدن وسعت جغرافیائی سازمانها نیاز به سیستمهای قوی تر  و رسمی تر دارند.

6-      تأثیرات سیاسی و اقتصادی: در کشورهایی با سیسم سیاسی انعطاف ناپذیر، ساختار سازمان سلسله مراتبی می شود و در نتیجه به سیستم های قویتر و رسمی تر نیاز دارند در وضعیت اقتصادی مناسب سیستمهای اطلاعاتی غیر رسمی تر و در موقعیت اقتصادی نا مناسب سیستمها رسمی تر می شوند.

 

تغییر در سیستمهای اطلاعاتی تأثیر عمیقی بر رفتار کارکنان و ساختار سازمان ایجاد می کند و شیوه انجام فرآیندها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. سیستمهای اطلاعاتی با خود تغییرات زیادی را به همراه می آورد و اغلب به توزیع مجدد قدرت و مسئولیت در سازمان منجر می شود. این تغییرات درون سازمانی مقاومت و یا مقابله هایی را درون سازمان بوجود می آورد که برخی اوقات منجر  به پایان عمر سیستمی می شود که در شرایطی دیگر می توانست سیستم بسیار خوبی هم باشد. یکی دیگر از مشخصه های مهم اغلب سیستم های اطلاعاتی آن است که از افراد خواسته می شود و یا گاهی مجبورشان می کنند که تغییراتی را در رفتار خود بوجود آورند تا سیستم بدرستی عمل کند.جنبه های رفتاری تغییرات اهمیت زیادی دارد زیرا بهترین سیستم ها نیز در صورتیکه حمایت استفاده کنندگان سیستم را نداشته باشد با شکست مواجه می شود.

بطور خلاصه معیارهای موفقیت سیستم های اطلاعاتی شامل 5 عامل است:

1-    بکارگیری گسترده سیستم: محدوده ای است که سیستم در کارهای جاری مورد استفاده قرار می گیرد.

2-    رضایت کاربران از سیستم : این معیار شامل نظر کاربر درباره صحت، متناسب بودن با نیازهای اطلاعاتی کاربران یا کیفیت خدمت ارائه شده یا درصد زمانی می باشد که سیستم بدون اشکال به خوبی قابل استفاده بوده است. مثلاً یکی از معیارهای قضاوت مدیران، پاسخگویی سیستم به نیازهای اطلاعاتی آنان است و این که توانسته باشد. اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سیستم کسب کنند و اینکه تا چه میزان سیستم در پیشرفت کار مؤثر بوده اند سیستم زمانی موفق محسوب می شود که رضایت کاربران را تأمین کرده باشد بسیاری از متخصصان سیستم رضایت کاربر را به عنوان قوی ترین ملاک موفقیت می دانند.

3-    دیدگاه مثبت نسبت به عملکرد سیستم: تا چه حد کاربران درباره سیستم های اطلاعاتی کارکنان سیستم های اطلاعاتی نظر مثبت دارند.

4-    رسیدن به اهداف سیستم: اینکه سیستم  تا چه میزان به اهداف تعریف شده برای ما رسیده است به عبارت دیگر آیا سیستم به اهداف کمی و کیفی مربوطه رسیده است. هیچ سیستم اطلاعاتی حسابداری کاملاً موفق یا ناموفق نیست بلکه یک ویژگی نسبی است سیستمی موفق است که به بیشتر اهدافی دست پیدا کند که برای آن طراحی شده است.

5-    سودهی: این معیار یا با کاهش هزینه ها یا با افزایش فروش و سود اندازه گیری می شود این معیار ارزش محدودی دارد هر چند که تجزیه و تحلیل ها بر مبنای هزینه منفعت می تواند نقش بارزی در تصمیم گیری برای ایجاد سیستم اطلاعاتی داشته باشد اما منافع سیستم اطلاعاتی ممکن است کاملاً قابل اندازه گیری نباشد.اما همواره تحلیلهای هزینه منفعت به شدت دنبال می شود اما تاریخچه بسیار از پیاده سازی سیستم هانشان داده است که نمی توان تخمینهای واقعی را فرموله کرد محققان ترجیع می دهند به جای معیار هزینه منفعت تأکید خود را روی معیارهای انسانی و سازمانی موفقیت سیستم های اطلاعاتی قرار دهند مثل کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم و تأثیراتی که سیستم روی پیشرفت کارهای سازمانی دارد.

 

دلایل شکست در سیستم های اطلاعاتی:

حدود 75% تمام سیستم های بزرگ اطلاعاتی ممکن است به عنوان سیستم های شکست خورده تلقی شوند این سیستمها وقت و پول زیادی را صرف پیاده سازی خود می کنند و در عین حال شکست ها و سازمانها نمی توانند منافع مورد نظر خود را از این سیستم ها ببرند. خیلی از این پروژه ها قبل از اتمام مردود می شوند و برخی از آنها نیز از برنامه زمانبندی پیش بینی شده خیلی معتقدند یا از بودجه تخصیص داده شده بسیار بالاترند در برخی از سیستمها تقریبأ تمام گزارشهای تولید شده برای مدیران تولید هرگز خوانده نمی شود. این گزارشها به عنوان گزارشهای بی ارزش هستند و مملو از ارقامی هستند که هیچ تأثیری بر فرآیند و مراحل اتخاذ تصمیم یا تجزیه و تحلیل ندارد. برخی دیگر از سیستم ها دست نخورده باقی مانده است زیرا یا استفاده از آنها بسیار مشکل بوده است یا داده های آنها قابل اعتماد نبودند. استفاده از برخی سیستم ها نیز به دلیل پردازش کند هزینه های زیاد عملیاتی یا خرابی دائمی مورد تردید قرار دارد در تمام موارد سیستم های اطلاعاتی به عنوان سیستم های شکست خورده ارزیابی می شود. هر چند سیستم های اطلاعاتی باعث شده وظایف کسب و کار فردی آسان شود اما سیستم های اطلاعاتی نامتجانس در محیط واحدهای کسب و کار مانع توسط بلند مدت سازمان شود. برای دستیابی به مزایای سیستم های اطلاعاتی، اطلاعات باید به آسانی با دقت و به موقع در میان واحدهای شرکت تسهیم شود.

اگر هریک از واحدهای سازمان بزرگ سیستم اطلاعاتی مستقل یا نامتجانس بکارگیرند ارتباط بین واحدها می تواند بسیار پیچیده تر و مستعد برای اشتباه شود هزینه های زیاد نگهداری سیستم های اطلاعاتی نامتجانس به کابوسی برای مدیران تبدیل شده است.

زمینه های مشکل آفرین سیستم های اطلاعاتی، عواملی که باعث شکست سیستم  اطلاعاتی می شوند:

 

فهرست مطالب     

مقایسه سازمانهای قدیمی و جدید

تعریف سیستمهای اطلاعات مدیریت

تاریخچه اطلاعات مدیریت

ویژگیهای سیستم اطلاعات مدیریت  

سیستم چیست ؟

اجزاء یک سازمان به عنوان سیستم

هرم دانش یا سلسله مراتب دانش

تعریف داده و اطلاعات

دانش و خرد

تصمیم گیری

اجزاء(عناصر) فیزیکی سیستم

زنجیره ارتباطی کارشناسان اطلاعات

سیستم های T.P.S

سیستم های M.R.S

سیستم های D.S.S

سیستم های E.S

سیستم های O.A.S

سیستم های K.W.S

سیستم های E.S.S

سیستمهای اطلاعات وظیفه ای

سیستمهای اطلااعات منابع انسانی

سیستمهای اطلاعات بازاریابی

عوامل تأثیر گذار بر نوع سیستم های اطلاعاتی مورد نیاز

معیارهای موفقیت سیستم های اطلاعاتی

دلایل شکست در سیستم های اطلاعاتی

عوامل مؤثر و کلیدی در پیاده سازی موفق سیستم های اطلاعاتی

 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:32442
چکیده در این مقاله تعریف اهمیت و پیشینه روابط انسانی ، مهارتهای سه گانه مدیریت ، نقش مدیر در برقراری این ارتباط ، حفظ و اعتدال آن ، نکات مهم موانع روابط انسانی و ارائه راه کارهای آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.  مقدمه: امروز محیط های کاری به سرعت قابل توجهی در حال تغییر و تحول اند و به همین علت یک مدیر اثر بخش علاوه بر نظم و انضباط ، باید از مهارت بسیار زیادی در درک نیازهای اولیه افراد و رفتار آنها در محیط کار برخوردار...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31870
خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (طارق...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31869
  خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (ملیسا...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31868
  فایل پاورپوینت درسنامه مربوط به مدیریت تکنولوِژی    منبع این فایل کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل میباشد.       خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2