گــزارش كـارآمـــوزی الکترونیک در مخابرات واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات در 43 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مقدمه :
انسان از ابتدای خلقت خويش همواره به ارتباط با هم نوع نياز داشته و اين نياز در گذر سال ها و قرن ها بيشتر شده به صورتی که تبديل به يک ضرورت انکار پذير در زندگی انسان ها شده است و همين نياز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اينترنت دست يابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نيز در آينده براساس همين نيازها به وجود خواهد آمد و در حقيقت جهان پهناور امروز به واسطه همين ارتباطات ايجاد شده به دهکده جهانی تبديل شده است.مخابرات سهم عظيم و به جرات می توان گفت بزرگترين سهم را در برقراری ارتباط بين انسان ها به عهده دارد، که به تنهايی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.در اين گزارش که حال گذراندن يک دوره 240 ساعته در شرکت مخابرات استان ................. می باشد به طور مختصر توضيحاتی در رابطه با چگونگی عملکرد اين شرکت ارائه شده است.
تاريخچه
ايجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس اين ارتباطات گسترش يافت تا اينکه به شکل امروزی درآمده است. در ابتدای کار ارتباطات کاناليزه نبوده و امنيت نداشت.و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش يافت نياز به بخشی جهت ايجاد ارتباط با ساير قسمت ها بود و ديگر اين امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقيم با ساير مشترکين در ارتباط باشد. از اين رو از تکنولوژی به نام سوييچ استفاده شد.
سوييچ در لغت به معنی کليک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عمليات پردازش، محاسبه شارژينگ و کليه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.اداره پشتيبانی فنی در ارتباط با سوييچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقيم با يکديگر ارتباط برقرار می کنند سوييچ هيچ گونه جايگاهی ندارد.سوييچ را نصب می کنيم و اين سوييچ مشخص می نمايد که کدام مشترک می تواند با ديگر مشترک از همان مرکز يا از ساير مراکز در ارتباط باشد.
فهرست
مقدمه
فصل اول – آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه
شرخ مختصری از فرآیند خدمات
فصل دوم – ارزیابی بخش های مرتبط به رشته ICT
موقعیت رشته کارآموز
شرح وظایف رشته کارآموز
برنامه های آینده سازمان
فصل سوم – آموخته ها
واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری
توپولوژی شبکه
مرکز ترانزیت
Numbering
تماس های شهری
تماس های بین شهری
کد منطقه
تماس های کشوری
مرکز مخابراتی
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز
سیگنالینگ صحبت
تبدیل صوت به سیگنال دیجیتالی
لینک E1
فیبر نوری
Call prossesing
چگونگی شماره گیری
آشنایی با سخت افزار سوئیچ
انواع کارت ها
مکانیسم Loud sharing و Hot standby
سرویس های ویژه مخابراتی
شارژینگ
شبکه های نسل آینده
نتیجه گیری