روش تدریس تعلیمات دینی معنی لغوی و اصطلاحی دین : واژه دین در لغت در اصل به معنی جزا و پاداش و شریعت و قانون است و به معنی اطاعت و پیروی از فرمان ( خداوند) نیز آمده است. و دین در اصطلاح مذهبی عبارت است از مجموعه قواعد و قوانین و آدابی که انسان در سایه آنها به خداوند نزدیک می شود و به سعادت هر دو جهان برسد و از نظر اخلاقی و تربیتی در مسیر صحیح گام بردارد. شایان ذکر می باشد که واژه دین در قرآن کریم 101 بار بکار گرفته شده است . اولین آیه...
روش تدریس تعلیمات دینی معنی لغوی و اصطلاحی دین : واژه دین در لغت در اصل به معنی جزا و پاداش و شریعت و قانون است و به معنی اطاعت و پیروی از فرمان ( خداوند) نیز آمده است. و دین در اصطلاح مذهبی عبارت است از مجموعه قواعد و قوانین و آدابی که انسان در سایه آنها به خداوند نزدیک می شود و به سعادت هر دو جهان برسد و از نظر اخلاقی و تربیتی در مسیر صحیح گام بردارد. شایان ذکر می باشد که واژه دین در قرآن کریم 101 بار بکار گرفته شده است . اولین آیه...
چکیده گزارش تخصصی: آگاهی مسؤولان و برنامهریزان هنر، مدیران مدرسهها و معلمان هنر، از مشکلات اجـرایی درس هنر، در هریک از پایههای دورهـء راهـنمایی تحصیلی، میتواند تغییر در نگرشها و نهایتاً ارتقای کیفی آموزش هنر را به ارمغان آورد. هر چند که زمان انجام این پژوهش، سال تحصیلی 93-94 است، اما با گذشت این زمان طولانی، متأسفانه مشکلات همچنان بـاقی هستند از این رو من راههای را برای کاربردی کردن در هنر ارائه...
چکیده گزارش تخصصی: آگاهی مسؤولان و برنامهریزان هنر، مدیران مدرسهها و معلمان هنر، از مشکلات اجـرایی درس هنر، در هریک از پایههای دورهـء راهـنمایی تحصیلی، میتواند تغییر در نگرشها و نهایتاً ارتقای کیفی آموزش هنر را به ارمغان آورد. هر چند که زمان انجام این پژوهش، سال تحصیلی 93-94 است، اما با گذشت این زمان طولانی، متأسفانه مشکلات همچنان بـاقی هستند از این رو من راههای را برای کاربردی کردن در هنر ارائه...
چکیده گزارش تخصصی: آگاهی مسؤولان و برنامهریزان هنر، مدیران مدرسهها و معلمان هنر، از مشکلات اجـرایی درس هنر، در هریک از پایههای دورهـء راهـنمایی تحصیلی، میتواند تغییر در نگرشها و نهایتاً ارتقای کیفی آموزش هنر را به ارمغان آورد. هر چند که زمان انجام این پژوهش، سال تحصیلی 93-94 است، اما با گذشت این زمان طولانی، متأسفانه مشکلات همچنان بـاقی هستند از این رو من راههای را برای کاربردی کردن در هنر ارائه...
چکیده گزارش تخصصی: آگاهی مسؤولان و برنامهریزان هنر، مدیران مدرسهها و معلمان هنر، از مشکلات اجـرایی درس هنر، در هریک از پایههای دورهـء راهـنمایی تحصیلی، میتواند تغییر در نگرشها و نهایتاً ارتقای کیفی آموزش هنر را به ارمغان آورد. هر چند که زمان انجام این پژوهش، سال تحصیلی 93-94 است، اما با گذشت این زمان طولانی، متأسفانه مشکلات همچنان بـاقی هستند از این رو من راههای را برای کاربردی کردن در هنر ارائه...
چکیده: پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف میباشد. و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آنها را مورد تجزیه و...
چکیده: پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف میباشد. و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آنها را مورد تجزیه و...
چکیده: پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف میباشد. و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آنها را مورد تجزیه و...