این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
فایل ورد قابل ویرایش
تاریخچه روانشناسی سازمانی
قبل از سال ۱۹۰۰ حتی نامی از روانشناسی سازمانی وجود نداشت. تا اینکه روانشناسی به نام برایان مقالهای در این باره که چگونه تلگرافچیهای حرفهای مهارت خود را در زمینه فرستادن و گرفتن پیام توسعه دهند، انتشار داد. چند سال بعد در سال ۱۹۰۴ مطالعه روانشناختی تحت عنوان فعالیتها و کنشهای بهم پیوسته که در زندگی روزانه آشکار میشود، انجام گرفت که گامهای آغازین در مطالعات مربوط به حوزه روانشناسی سازمانی بود. سه شخص به عنوان پدران بنیان گذار روانشناسی سازمانی شناخته شدهاند که هر چند بطور مستقل کار کردهاند، ولی در اصل آنها آشکارا همپوشی داشته است.
والتر دلیل اسکات به عنوان یک روانشناس بر این نکته تأکید داشت که رهبران مؤسسات بازرگانی در تبلیغات خود نیاز به کاربرد علم روانشناسی دارند. فردریک تیلور ارزش طراحی مجدد شرایط کاری را برای دستیابی به بازده والتر برای کارخانه و دستمزدی بهتر را برای کارگران محقق ساخت. هوگو مونستربرگ یک روانشناس آلمانی یا آموزش آکادمیک سنتتی بود. او به کاربرد روشهای سنتی روانشناسی به مشکلات عملی صنعت علاقمند بود. او در کتاب خود گزینش کارکنان ، طراحی شرایط کار و کاربرد روانشناسی فروش را مورد بحث قرار داده است. بعد از جنگ جهانی اول و دوم روانشناسی سازمانی توسعه بیشتری پیدا کرد و قلمرو تخصصی خود را وسعت داد.
زمینههای روانشناسی سازمانی
استخدام و گزینش کارکنان
استخدام و گزینش کارکنان برای محیطهای کاری ، ادارات ، سازمانها ، کارخانجات و … حائز اهمیت فراوانی است. نیازهای یک سازمان ، تواناییها و قدرتهای لازم برای احراز یک وظیفه و شغل انتخاب افراد مناسب طراحی میسازد. روانشناسی سازمانی در بررسی ویژگیهای افراد مفید برای احراز یک شغل نقش اساسی دارند.
برچسب ها:ارزیابی-عملکرد-کارکنان-استخدام-و-گزینش-کارکنان-انگیزش-و-خشنودی-شغلی-تاریخچه-روانشناسی-سازمانی-توسعه-و-آموزش-کارکنان-دانلود-مقاله-روانشناسی-سازمانی-روانشناسی-سازمانی-روانشناسی-مهندسی-زمینههای-روانشناسی-سازمانی-مقاله-روانشناسی-سازمانی-نیازهای-ارباب-رجوع-و-مصرف-کننده -احساس-و-ادراك -انگيزش-و-رفتار-سازماني -انگيزه-هاي-كاركنان-از-نظر-تيلور -تأثير-ادراك-مديران-نسبت-به-كاركنان -تعريف-رفتار-سازماني -رفتار-و-فرايند-هاي-ذهني -عوامل-اساسي-در-موفقيت-يك-سازمان- -عوامل-دروني-اثر-گذار-بر-ادراك -مباني-رفتار-فرد-در-سازمان -مطالعات-هاثورن -مطالعه-ي-سيستمي-يا-نظام-یافته-ی-رفتار -مكتب-هاي-روانشناسي-و-رفتار-سازماني -مهارت-های-مدیران -نظريه-هاي-شخصيت -نظريه-ي-برابري