منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود جزوه درسی درس تشکیلات و سازماندهی



قیمت: ۴۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 37     کد محصول :2369      حجم فایل:41,1 KB      نوع فایل :rar



تعریف سازمان :

اهمیت سازمان در موارد زیر خلاصه می شود .

1 برای دسترسی به اهداف و نتایج مورد نظر منابع لازم را تامین کند .

2 کالا ها و خدمات را بصورتی کارا و با راندمان بالا اراء نمایند.

3 نوع آوری را تشویق و تسهیل کند

4 تکنولوژی های نوین را به کار گیرد .

5 خود را با عوامل محیطی در حال تغییر وفق دهند. و بر آنها  اعمال نفوذ کند

6 به آنچه مورد نظر سازمانی است ارج دهند و بر ارزش آنها بیفزاید

7 بکوشند تا با چالشهایی حاصل  ناهمگنونی نیرو انسانی کنار بیایند و اخلاق حرفه ای را رعایت کند و موجبات انگیزش تشویق و هماهنگی کارکنان را فراهم سازد .

خلاصه اهمیت سازمان که در بالا گفته شد.

1 دستیابی به اهداف

2 رسیدن به قدرت تاثیر گزار برای ماندگاری

3 تشویق نوع آوری

4 بکار گیری تکنولوژی جدید

5 سازگاری با محیط و نفوذ در آن

6 توجه به ذنیفهان سازمانی

7 بررسی به نیروهای انسانی و احترام به ویژگی ها خاص آنان

ابعاد طرح سازمانی

ابعاد سازمانی به دو گروه طبقه بندی می شوند :

الف) ابعاد ساختاری     ب) ابعاد محتوایی

الف ) ابعاد ساختاری :

بیان کننده ویژگی های درونی یک سازمان هستند . مبنایی بدست می دهند که می توان بوسیله آن سازمانها را اندازه گیری و با هم مقایسه کرد .

ب) ابعاد محتوایی  :

 معرف کل سازمان هستند . مثل اندازه یا بزرگی سازمان نوع تکنولوژی - محیط و غیره...که معرف ایگاه سازمان هستند . برای ارزیابی و در ک سازمان شناخت هر دو بعد نیاز است.

الف ) ابعاد ساختاری

1-     رسمی بودن  :

به اسناد و مدارکی گفته می شود که در سازمان وجود دارد . در این روشها شرح وظایف مقررات و سیاستهای را که سازمان باید اجراء کند نوشته شده است .این اناد نشان دهنده میزان رسمی بودن یک سازمان از طریق شماره تعداد صفحه های اسناد موجود در سازمان  است . بطور کلی منظور آیین نامه ها می باشند. و نشان دهنده اعتبار آن موجود است.

2- تخصصی بودن :

 تخصصی بودن یک سازمان یعنی اینکه سازمان تا چه اندازه کارها و فعالیت خود را به وظایف جداگانه و تخصصی تقسیم کرده است (تخصصی کردن کارها را تقسیم کار گویند.)

3-      داشتن استاندارد :

یعنی بسیاری از کارها با روشی یکسان و همانند در سطح مشابه انجام شو ند (مانند مک دوناله)

4- سلسله مراتب اختیارات :

مقصود مشخص کردن این موضوع است که هر یک افراد باید گزارش کار خو را به چه کسی بدهد . همچنین حیطه نظارت هر یک از مدیران مشخص شود

5 - پیچیدگی :

منظور از پیچیدگی تعداد کارها یا سیستم های فرعی است که درون یک سازمان انجام می شود پیچیدگی را می توان در سه بعد بررسی کرد 1 عمومی 2 افقی  3 فضایی

1 پیچیدگی عمومی :

مقصود تعداد سطوحی است که در سلسله مراتب سازمانی وجود دارد .

2 پیچیدگی افقی :

مقصود تعداد شخص یا دوایری است که بصورت افقی در سراسر سازمان وجود دارد .

3- فضایی:

 به محل ها و مناطق جغرافیایی بنا به ماموریت سازمان اطلاق می شود . بعضی از سازمانها شعب دارند.

متمرکز بودن :6 -

در سلسله مراتب از اختیارات متمرکز بودن به آن سطح از اختیارات گفته می شود که قدرت تصمیم گیری دارند.هنگامی که در تصمیم گیری در سطوح بالای سازمان گرفته می شود آن سازمان را متمرکز می گویند در غیر اینصورت غیر متمرکز گویند. متمرکز یعنی فقط چند نفر تصمیم می گیرند و بقیه اجراء می کنند.

7 حرفه ای بودن :

به سطح تحصیلات رسمی و آموزشی کارکنان گفته می شود.

8 نسبت های پرسنلی :

این نسبت ها بیان کننده بکار گیری افراد برای وظایف مختلف در سطح سازمان است.



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:جزوه-سازماندهی-و-اصلاح-تشکیلات-و-روش-ها-پیام-نور  دانلود-جزوه-درسی-رشته-مدیریت-دولتی(تشکیلات-و-روشها  محتوای-کتاب-سازماندهی-و-اصلاح-تشکیلات-و-روشها-پیام-نور   جزوه-آموزشی:-تشکیلات-و-سازماندهی-در-روابط-عمومی  
محصولات مرتبط
مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:32442
چکیده در این مقاله تعریف اهمیت و پیشینه روابط انسانی ، مهارتهای سه گانه مدیریت ، نقش مدیر در برقراری این ارتباط ، حفظ و اعتدال آن ، نکات مهم موانع روابط انسانی و ارائه راه کارهای آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.  مقدمه: امروز محیط های کاری به سرعت قابل توجهی در حال تغییر و تحول اند و به همین علت یک مدیر اثر بخش علاوه بر نظم و انضباط ، باید از مهارت بسیار زیادی در درک نیازهای اولیه افراد و رفتار آنها در محیط کار برخوردار...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31870
خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (طارق...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31869
  خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (ملیسا...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31868
  فایل پاورپوینت درسنامه مربوط به مدیریت تکنولوِژی    منبع این فایل کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل میباشد.       خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2