منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود مقاله ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي



قیمت: ۴۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 18     کد محصول :2612      حجم فایل:296,38 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي تمايز از مجراي زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان 

چکيده

هدف تحقيق ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي تمايز از مجراي زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمانی است. اين مقاله بر اساس يافته‌هاي تحقيق ميداني در شرکت‌هاي فعال در زمينه صنعت نرم افزار شکل گرفته است. براي تدوين چارچوب نظري مدل تحقيق ادبيات و پيشينه تحقيق بررسي و مدل زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان مبناي ارزيابي اثر مديريت دانش بر فرآيندهاي سازماني قرار گرفت. در اين تحقيق پس از انجام مطالعات کتابخانه ای و اجراي مصاحبه‌هاي اکتشافي، مؤلفه‌هاي اثرگذار مديريت دانش بر بخش‌هاي مختلف سازماني استخراج؛ و از طريق تحقيق زمينه يابي و ابزار پرسش‌نامه مورد ارزيابي قرار گرفتند. سپس با استفاده از پرسش‌نامه هر کدام از مؤلفه‌هاي تحقيق مانند فرآيندهاي مديريت دانش، نوآوري(فردي ،گروهي و سازماني)، مهارت‌هاي تخصصي کارکنان و رضايت مشتريان مورد سنجش قرار گرفتند. از مدل معادلات ساختاري و نرم افزاریLISREL  جهت بررسي روابط ميان مؤلفه‌ها استفاده شد و در پايان صحت روابط مؤلفه‌ها در مدل مفهومي مورد تأييد قرار گرفت.

 

واژه‌های کليدي : مديريت دانش، استراتژي رقابتي تمايز،زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان،نوآوري، توسعه مهارت‌هاي تخصصي کارکنان و رضايت مشتريان از خدمات.

مقدمه

در عصر ارتباطات و فناوري اطلاعات، دانش به عنوان عامل اساسی و منبع حياتي سازمان‌ها در عرصه رقابت، براي دست‌يابي به مزيت رقابتي پايدار محسوب مي‌گردد. همگام با چرخش از سوي اقتصاد مبتني بر صنعت به اقتصاد مبتني بر دانش، سازمان‌ها نيز خود را بر آن داشته‌اند تا با تكيه بر دانش و اطلاعات و استفاده از آن در فرآيند كسب و كار توان رقابتي خود را افزايش دهند. براي پاسخ به اين سؤال مهم كه چرا اصولاً برخي سازمان‌ها در صحنه رقابت موفق هستند؟ نيازمند درك نقش حياتي دانش در آنها مي‌باشيم. به طور كلي سازمان‌ها به دو دسته از دارايي‌ها ( سرمايه ) تكيه مي‌كنند: دارايي‌هاي ملموس و دارايي‌هاي ناملموس. آنچه تا چندي پيش اهم توجه سازمان‌ها را به خود جلب كرده بود كسب و بهينه سازي دارايي‌هاي ملموس مانند ماشين آلات و تجهيزات بوده است. اما امروزه سازمان‌ها دريافته‌اند كه دارايي‌هاي ناملموس مانند سرمايه فكري، تجربيات، دانش سازماني و اطلاعات موجب موفقيت و بقاي آن‌ها مي‌شود. امروزه شركت‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد به آنچه مي‌دانند ( سرمايه فكري ) بيش از آنچه دارند ( سرمايه مادي ) اهميت بدهند. سازمان‌ها با درك اهميت و نقش حياتي مديريت دانش اشتياق وافري به اعمال اين سيستم‌ها از خود نشان مي‌دهند. اما واقعيت اين است به دليل عدم وجود تصويری روشن از آنچه مي‌خواهند به آن دست پيدا كنند، نمي توانند به صورت ايده آل و مطلوب اين سيستم‌ها را طراحي و اجرا كنند. در صورتي که فرآيندهاي مديريت دانش مانند خلق دانش، کسب دانش، نشر دانش، کاربرد و نگهداري دانش به شيوه اي نظام مند و برنامه ریزی شده در سازمان‌ها اعمال شود مي‌توان شاهد اثرات شگرف آن در ايجاد مزيت رقابتي در بخش‌هاي مختلف سازمان بود. براي اينکه بتوانيم ضرورت توجه به اجراي طرح‌هاي مديريت دانش در سازمان‌ها را مطرح کنيم نیازمند شناسایی دقیق نتايج استفاده از این طرح‌ها در بخش‌هاي مختلف سازمان هستیم تا کنون تحقيقات زيادي درباره مفهوم و فرآيندهاي مديريت دانش انجام شده است اما سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال چيزي فراتر از اين مي‌باشند؛ امروزه در شرايط سخت رقابتي سازمان‌ها به دنبال اين هستند که آيا  اجراي طرح‌هاي مديريت دانش مي‌تواند براي آنها عامل ايجاد تمايز و مزيت رقابتي باشد؟ از اين رو تحقيق پيرامون مديريت دانش با محوريت بررسي اثرات آن بر فرآیندهاي مختلف سازمان ضروری به نظر می‌رسد. مديريت دانش به عنوان ساز و کار اعمال فرآيندهايي در سطح فردي،گروهي و سازماني جهت ايجاد شرايطي که دانش و اطلاعات بتواند در زمان مناسب در اختيار افراد قرار بگيرد،تا کنون در محافل علمی و سازماني مورد توجه بسياري از محققان قرار گرفته است.عمده اين تحقيقات پيرامون زير ساخت‌ها، فرآيندها، ساز و کارها، ابزارها و در موارد محدودي اثر آن بر برخي از عوامل مانند بهره وري، سودآوري يا عوامل ايجادکننده مزيت رقابتي مانند نوآوري مورد مطالعه قرارگرفته است.تحقيق و مطالعه پيرامون مديريت دانش از منظر محتوايي گر چه مي‌تواند در بسياري از موارد مديران و ساير کنش‌گران سازماني را نسبت به شناخت و آگاهي از چيستي مديريت دانش رهنمون باشد اما به تنهايي کافي نيست. در شرايط موجود مديران به عنوان کنش‌گران اصلي سازمان به موضوع‌های سازماني از منظر کارکردي و اجرايي مي‌نگرند و اهميت و ضرورت اعمال يک ساز و کار را از طريق ارزيابي اثرات و کارکردهاي آن مورد ارزيابي قرار مي‌دهند.همچنين عمده تحقيقات انجام شده پيرامون مديريت دانش از منظر کارکردي به ارزيابي اثر مديريت دانش بر يک عامل مانند نوآوري  يا مديريت روابط با مشتريان متمرکز شده‌اند و از نگاهي جامع به اين موضوع غفلت نموده اند.با توجه به اين موارد در اين تحقيق بر آن شديم تا با رويکردي جامع اثرات مديريت دانش را بر بخش‌هاي کارکردي مختلف سازمان مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم. 

 

 پرسش‌هاي پژوهش

مديريت دانش بر زنجیره ارزش فعاليت‌هاي شرکت‌هاي فعال در صنعت نرم افزار چه تأثیری دارد؟

آيا ميان مديريت دانش و پشتيباني از تصميم گيري مديران رابطه‌ی‌ معني داري وجود دارد؟

آيا ميان مديريت دانش و توسعه‌ی مهارت‌هاي تخصصي نيروي انساني رابطه‌ی‌ معني داري وجود دارد؟

آيا ميان مديريت دانش و نوآوري در ارائه خدمات و محصولات رابطه‌ی معني داري وجود دارد؟

آيا ميان مديريت دانش و بهبود مديريت روابط با مشتريان رابطه‌ی معني داري وجود دارد؟

آيا ميان مديريت دانش و توسعه‌ی بازار محصولات و خدمات رابطه‌ی معني داري وجود دارد؟

مديريت دانش چه تأثیری بر توسعه مهارت‌هاي تخصصي نيروي انساني دارد؟

مديريت دانش چه تأثیری بر نوآوري در ارائه‌ی خدمات و محصولات دارد؟

مديريت دانش چه تأثیری بر افزايش رضايت مشتريان از خدمات دارد؟

 

محصولات مرتبط
مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:32442
چکیده در این مقاله تعریف اهمیت و پیشینه روابط انسانی ، مهارتهای سه گانه مدیریت ، نقش مدیر در برقراری این ارتباط ، حفظ و اعتدال آن ، نکات مهم موانع روابط انسانی و ارائه راه کارهای آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.  مقدمه: امروز محیط های کاری به سرعت قابل توجهی در حال تغییر و تحول اند و به همین علت یک مدیر اثر بخش علاوه بر نظم و انضباط ، باید از مهارت بسیار زیادی در درک نیازهای اولیه افراد و رفتار آنها در محیط کار برخوردار...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31870
خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (طارق...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31869
  خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (ملیسا...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31868
  فایل پاورپوینت درسنامه مربوط به مدیریت تکنولوِژی    منبع این فایل کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل میباشد.       خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2